14 potravin, které vám pomohou vypadat o 10 let mladší

Ať se Vám to libí, nebo ne, stárnutí je součást života. Je to lepší, než alternativa říkáme si. To ale neznamená, že nemůžeme stárnout důstojně a vypadat krásně bez ohledu na to, ve kterém desetiletí života jsme.

Vaše pokožka je komplexní třívrstvý orgán, který je vystaven jak vnitřním, (v těle) tak vnějším (životní prostředí) faktorům, které způsobují, že vypadá bez barvy, propadlá, vrásčitá a stará. Naštěstí můžeme bojovat proti mnohému z toho, co způsobuje, že naše kůže se jeví stará tím, co se rozhodneme zařadit do naší každodenní stravy.

Živiny pro zdraví kůže

Jak již bylo zmíněno, Vaše pokožka je aktivní orgán, stejně jako vaše srdce, játra a ledviny. Na rozdíl od zbytku vašich orgánů, je ale vaše pokožka je vystavena působení faktorům životního prostředí, jako je škodlivé UV záření, znečištění, toxiny, chemikálie a extrémní povětrnostní podmínky. Správná výživa vás bude chránit a vytvářet zdravou a mlaději vypadající pleť .

Antioxidanty

Antioxidanty, jako je vitamin C, E, A, beta-karoten, polyfenoly a flavonoidy bojují proti oxidativním škodám způsobeným volnými radikály a slunečním zářením. Také hrají roli při syntéze kolagenu, která poskytuje pleti strukturu a pružnost. Antioxidanty potlačují zánět a můžou chránit před stárnutím pleti.

Vitamin D

Nedávné studie prokázaly, že tento vitamín je důležitý pro mnohem víc než jen zdraví kostí. Výzkum ukazuje, že vitamin D může ve skutečnosti chránit pokožku před buněčnou smrtí indukovanou UV zářením, které způsobuje, že nejen vaše pleť vypadat starší, ale také může vést k rakovině kůže.

Prebiotika a Probiotika

Stejně jako vaše střeva potřebují důležité bakterie pro zachování zdraví a dobré funkce, tak i vaše pleť . Zahrnutí pre-a probiotik ve vaší stravě je nezbytné pro mikroflóru a imunitní funkce buněk vaší pleti, zabraňuje kožním onemocněním a stárnutí.

Esenciální mastné kyseliny

Jedná se o mastné kyseliny, které naše tělo nedokáže vyrobit a musíme je konzumovat prostřednictvím stravy. Zdravé tuky, zejména omega-3 mastné kyseliny , jsou odpovědné za udržení produkce kolagenu a pružnosti, aby byla vaše pleť hydratovaná, a vytváří bariéru proti UV záření a poškození sluncem.

14 Potravin pro mladě vypadající pleť

  1. Voda

Víme, víme, že to není potravina. Jak již bylo řečeno, pokud byste měli dělat jednu věc pro vaši pokožku, měli byste pít více vody ! Dehydratace způsobuje, že vaše pleť vypadá suchá, bledá a bez života a dělá ji to více náchylnou k jemným linkám a vráskám. Je důležité si uvědomit, že byste měli pít dobrou vodu, jako je například přírodní pramenitá nebo filtrovaná. Voda, která obsahuje těžké kovy a jiné toxiny, bude mít opačný účinek.

  1. Losos

Losos a další mastné ryby, jako je tuňák křídlatý, pstruh, a garnát jsou vynikajícím zdrojem karotenoidů (astaxantin a retinol), jakož i antioxidantů s fotoprotektivními vlastnostmi. Losos také obsahuje vysoké množství vitaminu D, koenzymu 10, a omega-3 mastných kyselin, z nichž všechny podporují ochranu proti UV záření, hydrataci a regeneraci pokožky. Ujistěte se, že vyberete ryby organické, divokého lososa, a zkuste si jej připravit večer.

  1. Káva a červené víno

Ukázalo se, že nemusíte vynechat ranní šálek kávy, nebo večerní sklenku vína, ve skutečnosti, vám mohou skutečně pomoci vypadat mladší. Káva a červené hrozny jsou bohaté na polyfenoly, které mají silné antioxidační vlastnosti a hrají důležitou roli v prevenci onemocnění souvisejících s oxidačním stresem. Studie prokázaly, že konzumace kávy může skutečně pomoci snížit riziko vzniku melanomu a červené víno má také řadu dalších výhod na podporu zdraví . Vyhněte se cukru v kávě.

Také si pamatujte, že káva a víno působí jako diuretika (což znamená, že vás může vysušovat). Takže za každý šálek kávy, nebo sklenku vína, se ujistěte, že budete re hydratovat tělo dvěma šálky vody. Na zdraví!

  1. Čokoláda

Ale ne jen tak ledajaká čokoláda – musí mít minimálně 75% kakaa aby tam byly nějaké výhody. Stejně jako káva, čokoláda je plná antioxidantů a polyfenolů, které mohou zlepšit vzhled vaší pokožky. Cukr je nepřítelem pro zdravou pokožku, takže se ujistěte, že se vyhnete mléčné čokoládě nebo sladké tyčince v čokoládové polevě.

  1. Tmavá, listová zelenina

Bohužel, zdraví kůže není jen čokoláda a víno. Kapusta, špenát a další tmavé listové zeleniny jsou plné vitaminu C, vitaminu A, a karotenoidu luteinu. Všechny tyto živiny jsou velmi důležité v boji proti oxidačním poškozením a pro detoxikaci pokožky, stejně jako zbytku těla.

  1. Rajčata

Toto ovoce maskující se jako zelenina obsahují vysoké množství lykopenu, karotenoidu, který zmírňuje poškození oxidací v tkáních, jako je kůže. Vaření rajčat přispívá k ještě lepšímu vstřebávání živin.

  1. Oranžová Zelenina

Mrkev, sladké brambory, dýně získaly jejich oranžový odstín z beta-karotenu. Tento karotenoid je známý pro své fotoochranné vlastnosti a kožní výhody. Jezte hodně (a máme na mysli opravdu hodně) této pestrobarevné zeleniny, která může také pomoci dát vám přirozený sluncem políbený vzhled.

  1. Celá vejce

Aminokyseliny v bílku z vajec jsou nezbytné pro tvorbu kolagenu v kůži, a karotenoid retinolu ze žloutků je zodpovědný za růst a udržování buněk a tkání kůže.

  1. Zelený čaj

Mimo mnoha dalších výhod , tento čaj obsahuje flavonoidy a polyfenoly, které chrání od kožních projevů stárnutí a můžou zlepšit obsah elastické tkáně v kůži. Můžete ho pít, nebo použít lokálně.

  1. Fermentované potraviny

Poslední zdravotní trend ve výživě pro rok 2017 – fermentované potraviny jsou probiotické bomby pro zlepšení mikroflóry vaší pokožky a chrání před poškozením, které způsobuje stárnutí. Zkuste kimchi, plnotučný kefír a kombuchu.

  1. Vnitřnosti

Játra a další vnitřnosti jsou plné proteinů pro tvorbu kolagenu a obsahují vysoké množství karotenoidů a antioxidantu koenzymu 10, který chrání vaše kožní buňky a udržuje mladistvý vzhled.

  1. Avokádo

Se všemi jeho esenciálními mastnými kyselinami (EFA), vitamíny, a minerály je snadné pochopit, proč je avokádo tak dobré pro obličej a tělo. Jezte jej, nebo jej můžete použít místně na své tělo pro vrácení života své kůži. Jiné zdroje zdravých tuků jsou chia semena, ořechy, dýňová semínka a konopná semena.

  1. Citrusové plody

Ovoce, jako jsou citróny, citrusy, pomeranče a grapefruity jsou jedny z nejlepších zdrojů vitaminu C, což pomůže tomu, že vaše tělo produkuje kolagen a zevně pomáhá zesvětlit tmavé skvrny a další projevy stárnutí. Zkuste citrónovou šťávou bodově ošetřit tělo pro snížení viditelnosti jizev a znamínek.

  1. Kurkuma

Co nemůže kurkuma udělat ? Kurkumin v kurkumě je silný antioxidant, který potlačí zánět, chrání a zlepšuje vzhled vaší pokožky. Zkuste do svých receptů zahrnout více kurkumy.

Dvě věci, kterým se vyhnout

Cukr

Pokud existuje jedna potravina, které se vyhnout za každou cenu, to je cukr. Zvláště pro ty, kteří trpí akné. Cukr zvyšuje hladinu inzulínu, narušuje imunitní systém a způsobuje předčasné stárnutí.

Kouření

Mezi mnoha dalšími zdravotními riziky kouření také vypadáte starší. Kouření způsobuje oxidační poškození a hluboké vrásky, zabarvení a propadlou kůži.

Pokud vám článek pomohl, budeme rádi za sdílení s přáteli 😉