6 cviků z jógy, které vám pomohou lépe spát!

Cvičení jógy několikrát týdně se projevuje řadou přínosů jak pro sportovce, tak pro osoby s nadměrným stresem, nebo ty, kteří mají sedavý životní styl. Pokud vaše práce vyžaduje, abyste seděli delší dobu denně, může to přispět k vzniku řady zdravotních problémů v průběhu času.

Nemoci, jako je obezita, metabolické poruchy, narušený spánek, vysoký krevní tlak, cukrovka a bolestivá odrůda problémy zad. Pokud takové problémy trápí i vás a například nemůžete v noci spát, zkuste toto cvičení.

  1. Sklon vpřed

Nejprve se posaďte s nataženýma nohama dopředu, což pomůže uvolnit napětí ve vašich stehnech a svalstvu dolní části zad. Sedněte si s nohama přímo před vámi a snažte se úplně uvolnit i nejmenší svaly na nohou pomocí hlubokého dýchání a vizualizace, pak se skloňte dopředu a lehce se dotkněte rukama prstů na nohou. Jděte tak daleko, jak můžete, při respektování hranic vašeho těla.

  1. Roznožka v sedě

Ze sklonu vpřed přejděte do roznožení a pokračujete v předklonu při protažení svalů. Když sedíte s nohama široce od sebe, natáhněte se s rukama dopředu a sklopte trup. Zaměřte se na hluboké dýchání a uvolnění napětí z namáhaných svalů.

  1. Most

Lehněte si na záda, ohněte kolena a položte nohy rovně na podlahu, v blízkosti pánve a přibližně do šířky boků. Zatlačte nohy do podlahy a pomalu zvedněte boky tak vysoko, jak je to možné, a současně zatlačte do ramen. Napětí je pryč!

  1. Šikmé protažení

Přesuňte se na oblast stehen, abyste uvolnili napětí z dolní části zad a hluboce uvolnili všechny svaly. Lehněte si na záda, ohněte jedno z kolen a přitáhněte jej k hrudi. Položte ruce podél zadní strany stehna ohnutého kolena a pak pomalu narovnejte nohu. Po dokončení 10 hlubokých, pomalých dechů, vyměňte strany a opakujte.

  1. Póza dítěte

Nyní je čas uklidnit CNS a zároveň silně protáhnout záda a boky v póze dítěte. Z dlouhodobého hlediska a s pravidelnou praxí může toto cvičení pomoci zmírnit bolesti zad a zlepšit rovnováhu a držení těla. Chcete-li cvik provést, přitáhněte obě kolena k hrudi a obejměte vnější části vašich nohou / kotníků, pak položte lokty na kolena a zdvihněte nohy nahoru a jemně se pohupujte ze strany na stranu, přitom byste měli pomalu dýchat nosem.

  1. Protažení páteře

Dokončete relaxační sestavu s jednoduchou variantou skloněného páteřního protažení, které eliminuje zbývající krční a ramenní napětí a zvyšuje cirkulaci v oblasti zad a ramen. Lehněte si na záda a přitáhněte obě kolena k hrudi, zatímco široce roztáhnete ruce. Jemně položte kolena na pravou stranu a uvolněte se do pozice, když dokončíte 10 hlubokých nádechů, vyměňte strany a opakujte.

Tato uklidňující sestava je opravdu tak snadná, jak to zní, ale její účinky jsou silné a dlouhotrvající. Cvičte tak každou noc před spaním a zaručujeme, že se každé ráno probudíte čerství a energičtí! Užijte si to!

zdroj: fitnessandpower.com