Snídejte každé ráno tuto věc a zhubnete rychleji, než byste čekali

Nejdůležitějším jídlem dne je bezesporu snídaně, takže byste se měli vždy ujistit, že je zdravá a výživná. Toto jídlo poskytuje potřebnou energii pro celý den a urychluje látkovou výměnu.

Pokud se snažíte shodit váhu, nikdy byste neměli vynechat snídani, protože to jen zvýší nezdravé touhy po jídle po zbytek dne.

Nedávná studie zjistila, že nejlepší možnou variantou pro stravování jsou ve skutečnosti ovesné vločky. Jednalo se o 36 mužů a žen, kteří byli rozděleni do 3 skupin.

Všichni účastníci konzumovali 350 kalorií denně, ale zatímco první skupina dostávala ovesné vločky, druhá kukuřičné lupínky, třetí pila na snídani pouze vodu a oběd byl stejný pro všechny.

Účastníci měli za úkol zaznamenat svoji úroveň sytosti v následujících 3 hodinách. Výzkumníci analyzovali jejich krevní vzorky za účelem kontroly jejich hladin cukru a inzulínu v krvi.

Zjistili, že účastníci v první skupině měli nejmenší chutě na jídlo ráno a odpoledne, a zkonzumovali o 31% méně kalorií na oběd. Bylo zjištěno, že ovesné vločky jsou nejvíce prospěšné pro lidi, kteří chtěli zhubnout, protože tito lidé konzumovali o 50% méně kalorií na oběd.

Účastníci z druhé skupiny cítili hlad po 3 hodinách, a to byl také stejný případ u těch, kteří pili k snídani jen vodu.

Ovesné vločky zůstávají déle v žaludku, zatímco cornflakes zvyšují hladinu glukózy v krvi, a pak jedinec zažívá náhlý pokles cukru.

Četné studie potvrdily stejné výsledky, a bylo zjištěno, že ovesné vločky k snídani napomáhají hubnutí a snižují příjem kalorií o 31-50%, a jejich účinky jsou dlouhotrvající.

Oves je chutný a zdravý, může být přidán do všech druhů jídel, příloh, nebo salátů, stejně jako do mnoha dezertů.

Oves obsahuje mnoho živin a nabízí více zdravotních výhod, včetně:

1) Poskytuje pocit sytosti

Oves má vysoký obsah vlákniny, který zabraňuje chutím a způsobuje pocit plnosti. Vláknina pomáhá trávení a tím podporuje hubnutí.

2) Snižuje krevní tlak

Oves reguluje krevní tlak, protože obsahuje lignany, rostlinná vlákna, která snižují krevní tlak o 30%, při pravidelném používání.

3) Snižuje hladinu cholesterolu

Vláknina v ovsu se váže k tuku v těle, a tím se snižuje LDL neboli hladina špatného cholesterolu v krvi. Ovesné vločky také snižují riziko srdečních onemocnění, srdečních selhání a mrtvice, a udržují srdce a cévy zdravé.

4) Snižuje riziko rakoviny

British Medical Journal publikoval studii, která ukázala, že oves dokáže snížit riziko rakoviny tlustého střeva, prsu, prostaty a vaječníků.

Sdílejte zdravotní benefity ovesných vloček i se svými přáteli! 🙂